Tyxo.bg counter

понеделник, 30 ноември 2015 г.

Макаронени истории по френски

Сигурно си спомняте къдравите френски макарони, които приготвих преди време. Това беше първия ми опит да направя този не особено лесен десерт. За перипетиите ми по време на моя макаронен дебют може да прочетете тук.
Ето, че съдбата пак ме срещна с тях. Когато видях играта във фейсбук страницата на Sugarmouse, състезателния ми дух се разбуди, а желанието този път да успея да сътворя, ако не идеални, то поне близки до съвършенството макаронени черупки,  ме завладя на мига!



 И започнах подготовката за рецептата Френски макарони с черен сусам.

"Състарих" белтъците, смлях черния сусам, измерих всичко по 4355454 пъти. Вече си имах хубав пош, със сигурност нямаше да са къдрави, мъчейки се половин час да пресея 50гр. брашно от черен сусам, заподозрях, че нещо в моето сито не е както трябва и се оказах права, купих си ново и пресях всичко за 2 минути! Последва един от най-чувствителните етапи от сътворението на господин Макарон, а именно разбъркването.Тук вече имах опит и много внимавах да не сгъстя прекалено сместа. След като гордо установих, че съм се справила отлично, приготвих новия си пош и специалната ми подложка за макарони и грижливо шприцовах първите черупки.

 Не можех да им се нагледам, едни такива гладки, лъскави, красота! В този момент на тихо съзерцание на новата ми кулинарна рожба, с периферното си зрение виждам как розов капак от кутия за съхранение хвърчи като бумеранг към тавата, където си почиват черно-белите ми,направо сиви макарончовци. Да, саботьорът беше тук! И тъй като всичките му опити да провали задушевната френска атмосфера бяха осуетени, бе прибегнал до тежката артилерия! Слава Богу, само два макарона бяха "обезглавени" и нямаше никакви други поражения, освен моите крехки нерви! Докато се "препичаха" във фурната за 15 минути, аз се отдадох на крема.


Разделих го на две дози, първата е по оригиналната рецепта плюс малко смлени бадеми.
Втората доза беше с шоколад, приготвен от мен, за да избегна присъствието на мляко в него.
А именно: разтопих 50гр. какаово масло на водна баня, добавих 2 с.л. сурово какао и подсладих с малко мед. Вместо портокалов сок, реших да разнообразя с такъв от ананас и равни части сусамова паста и смлени бадеми. Получи се чудесно!

Най-лесната част беше слепването, най-вече, защото таткото на саботьора вече си беше вкъщи и моите макарони повече не бяха интересни. Задължително трябва да престоят 24 часа в хладилник, за да омекнат и да поемат хубаво крема. Чудесните ми, приличащи на речни камъчета макарончета вече пътуват към една приятелка, на която според мен й подхождат идеално. Винаги, когато приготвям някакъв десерт го свързвам с близък човек :) Надявам се да й харесат.
Ако на вас ви харесва историята и снимките, може да ме подкрепите в играта на Sugarmouse, като оставите коментар под снимката ми: ТУК :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар